I support

Friday, March 1, 2013

Melaka River Cruise


sape penah g Melaka??
tau korang selalu pegikan.. aku rasa dah hampir 5thn lebih tak datang melaka..
banyak yg berubah.. datang melaka pun sebab g kenduri BIL aku... dah alang2 sampai harusla singgah dataran pahlawankan.. masa aku g ni CNY. org rame gler.. jalan sume jammed. betul2 mencabar kesabaran... disebabkan jammed yg terlampau tak jadi lepak kat dataran pahlawan. so aku ckp kat husband aku nak g naik feri.. dah sampai takkan tak naik kot?? sib baik nak g kat sini tak bape jammed. aku pun tak taula celah mana kitorg redah asal tersekat dalm jammed.

kebetulan cuaca agak baik. tak panas & tak hujan.. mendung sesaje.. so naik tengahari remang pun takde hal.. okla meh kita layan gambar...

lambakan bot..


kalau tak nak naik bot pun takpe.. boleh la cube naik monorail. tp kn ikut jadual monorail nih.. sbb tak tak beroperasi sepanjang masa ye..

harga tiket.. still reasonable la...

kincir air..

lukisan yg terdapat disetiap belakang bangunan... 

 perkampungan melayu yg masih mgekalkan warisan melaka




No comments:

Post a Comment