I support

Friday, August 7, 2009

:: B.U.B.U.R Ala2 McD ::

alamak betul ke aku nak buat n3 nie....
Ha korg suke mkn bubur x.....
aku ada resepi bubur ala2 McD..ahaks...
Meh cn aku nak ajar kat korng yer...
Bahan2nyer:-
  • beras
  • lobak - di sagat
  • daun sup - potong halus
  • bawang merah - hiris nipis
  • ayam - dipotong kecil

Cara penyediaannye:
  1. mula2 tanak la nasik 2 tp air 2 mestila byk tau...

Bila tengok beras 2 dah kembang korang msukn lobak..
macam kat gbo kat bawah nie.... agak2 mengelegak jek masukn lak daun sup...

Ha mcni la rupenyer....
Lepas 2 korng goreng bawang nagn ayam bersama tau!!dalam erti kata bawang n ayam 2 masukn serentak... klu korng asing2 x jdila bubur nie..coz rase dia lain la...


Npak x bgr nie...bila bawang dah npk layu n aym pun npk mcm dah nak msk korg terus mskn dlm bubur 2....lepas tu korng letakla garam n perisa tambahn (yg ni nie terpulng kat korngla...ada setengh org x ske letk ....)


Niela hasilnyer...
Bubur yg aku nmkan "Bubur Ala2 McD"
Selamat mencube...!!!!!

2 comments:

  1. xnk buat..
    kak sue tulun anta umh fara blh..
    ahahhahha...

    ReplyDelete
  2. okies nnt ada masa akk buat ekkk!!!!!

    ReplyDelete