I support

Friday, April 30, 2010

Gotong-royong kat rumah aku!!!

salam sumer... n3 ni adalah penutup utk buln 4 ye kengkawan... lately ni aku  bz lak... sbb kekeringan idea pun ia jugak..hehe

last weekend adalah hr yg amat memenatkan... mn xnyer dahla kampung aku sibuk buat pilihanraya.. rumah aku lak sibuk org wat tpt masak memasak selama 12 hr berturut2 k.. wah mmg best.. tu blm lagi yg sibuk berkempen utk parti memasing k.. tp kat aku xde berkempen ek.. just tpt masak2 sajok2.. lauk pauk ygdimasak mmg sodap.... tukang masak pun import k.. pendek kata sepanjang 2 mgu sblm pilihanraya mmg pesta masakan la kat umah aku tu...

dari pagi bawa ke malam x henti2 dpa masak.. so org yg paling bertuah tentu2lah mak  aku sbb selama 2 mgu  tu jugakla dapur umah aku x berasap... makan sajok ape yg dpa masak.. org yg kuar masuk kat umah aku tu jgn citerla.. bermacam2 org.. spikan aku rasa mcm bukan kat rumah sendiri lak... nak wat ape2 pun ssh.. ssumernyer terbatas makanya pot lepak aku hanyalah kat bilik mak aku...sedih ooooo.....

habis jek pilihanraya pesta masak memasak kat umah aku selesai.... masa tu aku dah terpikr.. sape la yg nak tolong kemas umah mak aku ni... nasibla org yg masak tu kemaskan brg2 dpa.. huh lega  lak aku rasa... setakat nak kemas sikit2 tu aku n mak aku xde hal la kan... klu wat sikit2 lama2 siap jugakn..  tup2 pg isn tu dpa datang lagi utk kemaskan sumer brg2 n cuci lantai kat umah aku.... mmg berbaloila... riuh rendah jadi nyer... best lak bila tgk dpa bergotong-royong... aku jd pemerhati sajok..hehehehe..
xde makanan yg berat utk dhidangkan ye... cukupla air sirup + bubur kacang + nangka... nak masak2 sume dah keletihan... dah habis citer daaaa.. panjang tul n3 aku nihkan.......

3 comments:

  1. bubur kacang la sedap..hehe~

    ReplyDelete
  2. baguslah depa guna depa bersihkan..kalo x menyusahkan mak sue lak..hehehe..

    ReplyDelete