I support

Thursday, July 14, 2011

Langkawi part 9: Island H0pping # Pulau Dayang Bunting @ 01 #

 kitorg dah sampai.. nampaknya aku sorg jek yg pandang kamre.. yg lain leka menikmati keindahan di sekeliling kami
bot-bot sume parking kat sini sementara tunggu g kat tasik dayang bunting..
kat sini jek dpa bg masa 1 jam.. so terpulang kat kite nak cepat @ lambat lepak kat sini

sepanjang laluan menuju ke tasik ni banyak sangat monyet.. masing-masing menunggu makanan.. jd kita tidak digalakan bawa benda yg berplastik... klu tak kompom mknn korg kene kejar dek monyet-monyet ni.. atau korg sanggup kene kejar nagn monyet2 nih!!!!heheheh..

jom kita g tasik.... SIL aku cakap nak menuju ke tasik tu kene daki anak tangga yg sangat banyak.. untuk permulaan ni sume hepi..

separuh perjalanan dah tak larat.. gler tinggi betul ..bukan mak aku jek yg pancit aku pun sama... betul2 mengeluarkan peluh..kire exercise kaki la nih...adehhh.. tak larat denn

sampai-sampai jek kat tasik tu terus rendam kaki kat tasik ni... terasa lega... kitorg just cuci mata & main2 air jek kt tasik ni.. lagi pun tak sanggup tengok pak arab n org puteh berpusu-pusu mandi kat situ... 




 pict. ni credit to google

inila rupa bentuk keluasan tasik dayang bunting ni.. air kat dalam tasik ni bukan air masin ye...  cube korg bayangkan camne air ni tak masin sedangkan seluruh pulau di kelilingi nagn air masin..Subhanallah itulah ciptaan ALLAH ... 

**entry Pulau Dayang Bunting ni akan bersambung lagi..:-)

3 comments:

  1. Been here before, its a beautiful scenery.

    ReplyDelete
  2. Haven't been there yet. Hopefully will do some day :)

    ReplyDelete