I support

Wednesday, September 9, 2009

-Borneo Arts-Part 3

 
Salam sume...
em aku nak sbg lagi cite pasal souvenier nih!!!
kedai ni x jauh pun dari kedai handicraft tu..
Kat cn lagi byk choice la..
 
yg ni aku suke2 jek nak abk gbo ukiran patung ...
ukiran topeng pun ada...
nak beli tuh xdela ...
lagi pun x elok ltk benda2 mcm nih kat dlm umah..

 
ha yg ni lak ada tombak, sumpit n mcm2 brg utk memburu.. yang ni aku beli set alat myumpit..sape la yg aku nak sumpit ni..binatang ke org..ahahahha...
  
 mmg menarik la brg2 kat kedai nih..
Radio lama pun ada..regenyer mencecah ribuan riggit tuh...

  
eh yg ni lagi lama la...
yg ni aku x taula utk djual atau sekadar display jek...
Yang mana aku ske tgk aku snp la gbo...
  
 yg ni lak accessories utk pakaian sarawak...
dari kepala spi la kekaki..
em accessories yg ni aku pnh la pki..
ms tu ada pakain beragam..
so aku lak dpat pakaian ala2 srwk..
berat siot..

 
alamak buaya pun ada ker...
ade ke org nak beli nih!!!
ke sbb srwk terkenal nagn buaye putih tuh so dpa buat ukiran buaye ek..
aku pun x taula....

2 comments:

  1. mende2 camni mmg xde la dalam umah saye. xminat sangat. mint mende yang moden. yang ukir2 ni kang, menakutkan je

    ReplyDelete
  2. klasik ni.....kalau sebelah kedah perak banyak benda2 camni ...dulu pernah jumpe sekitar sik kedah

    ReplyDelete